Koszyk

Newsletter, rabaty i zniżki:

Ćwiczenia na mięsień brzucha – legendarny ABS 2

Ćwiczenia na mięsień brzucha. Jak sprawić by nasze mięśnie nie tylko dobrze wyglądały ale były także bardzo wytrzymałe. We wcześniejszym artykule opublikowaliśmy zestaw ćwiczeń z dokładnym opisem każdego z nich „Ćwiczenia mięśni brzucha – ABS 2 (zaawansowany)„. Poniższy artykuł przedstawia połączone w zestawy dane ćwiczenia, uwzględniając ich poziom zaawansowania.

Ogólne zasady ćwiczeń

  1. Poziom wykonywanych ćwiczeń – powinniśmy dostosować indywidualnie do swoich potrzeb. Jeśli zaczynamy swoją przygodę z brzuszkami powinniśmy rozpocząć od poziomu A. Jeśli uznasz, że program początkujący jest dla Ciebie zbyt trudny zalecamy rozpocząć trening od wprowadzenia zatem warto przeczytać artykuł: „Ćwiczenia na mięśnie brzucha, płaski brzuch„. Jeśli już wcześniej wykonywaliśmy ćwiczenia tego typu powinniśmy zacząć od poziomu od 1 – 3. Dalsze programy przeznaczone są dla osób bardziej zaawansowanych.
  2. Częstotliwość ćwiczeń – na  początku przygody ćwiczenia powinniśmy wykonywać 3 razy w tygodniu, wraz z wzrostem naszego zaangażowania powinniśmy przejść na trening 4 razy w  tygodniu łącząc dni treningowe w pary. Tak opracowany plan treningowy zapewni optymalizację efektu treningowego.
  3. Nie omijaj etapów – jeśli dany etap stanowi dla Ciebie problem ćwicz go tak długo aż będziesz w stanie wykonać wszystkie zawarte w nim powtórzenia, nawet jeśli poziom wyższy nie będzie stanowił dla Ciebie problemu.
  4. Pamiętaj o przerwach i tempie ćwiczeń – wykonuj ćwiczenia zgodnie z podaną częstotliwością nie szybciej ani nie wolniej, jeśli w ćwiczeniu zaznaczone jest utrzymanie pozycji staraj się ją utrzymać. Pamiętaj, że przerwy są istotnym elementem treningu dlatego tez nie należy ich pomijać czy też wydłużać.

Ocena osiąganych efektów

Do kolejnego etapu możesz przejść wtedy gdy jesteś w stanie bez większego problemu wykonać wszystkie zaplanowane powtórzenia. Możesz jednak pozostać na danym etapie jeśli czujesz, że dzięki niemu możesz jeszcze osiągnąć postęp. W trakcie wykonywania powinieneś mieć uczucie pojawiającego się wzmożonego napięcia mięśni brzucha oraz jego nieznaczny ból. Ból świadczy o poprawności wykonywania danego ćwiczenia.

Ćwiczenia mięśni brzucha nie należą do najprzyjemniejszych jednak efekty jakie zyskujemy wraz z tą metodą treningową są wartę odrobiny bólu. Pamiętaj by skupić się na precyzji wykonywania danych ćwiczeń, prędkości w jakich powinieneś wykonywać dane powtórzenia są ściśle określone zatem warto skupić się na jakości niż na szybkości z jaką wykonujemy dany ruch.

Poziom 8 oraz 9 są poziomami dla najbardziej zaawansowanych osób i osiągają go nieliczne osoby. Osiągnięcie owych poziomów świadczy o na prawdę mocnym brzuchu.

Oznaczenia skrótów:

POW – powolne powtórzenia, ŚR – średnia prędkość powtórzeń, SZ – szybkie powtórzenia, MAX – ćwiczenie wykonujesz tak długo jak tylko jest to możliwe.

Ćwiczenia na mięsień brzucha - legendarny ABS 2 Ćwiczenia na mięsień brzucha - legendarny ABS 2 Ćwiczenia na mięsień brzucha - legendarny ABS 2 Ćwiczenia na mięsień brzucha - legendarny ABS 2 Ćwiczenia na mięsień brzucha - legendarny ABS 2 Ćwiczenia na mięsień brzucha - legendarny ABS 2 Ćwiczenia na mięsień brzucha - legendarny ABS 2 phot_news09