Koszyk

Śniadanie sportowca… najważniejszy jest dobry start

Pierwszym naszym posiłkiem jest śniadanie i to ono jest najistotniejsze. Śniadanie dostarcza nam niezbędnej energii do pracy. Jak powinien wyglądać pełnowartościowy posiłek?

Większość z nas nie ma przeważnie czasu specjalnie skupiać się nad tym co zjada z rana, w dużej mierze wynika to z ciągłego pośpiechu i naszego trybu życia. U większości z nas porcja śniadaniowa sprowadza się do wypicia filiżanki kawy oraz zjedzenia kilku kanapek lub świeżo kupionej drożdżówki w pobliskim sklepie.

Zasoby energetyczne jakie niesie z sobą tego typu posiłek nie są wystarczające by zaspokoić potrzeby energetyczne naszego organizmu. Prawidłowo dobrany posiłek powinien składać się z produktów, które dostarczą nam składniki odżywcze takie jak: węglowodany, białka, witaminy.

Wiele mówi się o bieganiu na czczo co pozwala na uzyskanie większych efektów treningowych. Jest to zdecydowanie myślenie błędne. Regularne jedzenie śniadania pozwala na prawidłowy przebieg wielu procesów fizjologicznych, reguluje apatyt, stymuluje procesy produkcji insuliny oraz poprawia procesy przemiany materii.  Regularny posiłek wzmacnia nasz system immunologiczny, wzmacniając nasz organizm i zapobiegając wystąpieniu infekcji.

Nasza dieta powinna być dobierana w sposób indywidualny do własnych potrzeb. Poniżej zamieszczamy przykładowy 7 dniowy zestaw śniadaniowy, który za pewne sprawdzi się wielu z nas.

Poniedziałek:

2czas przygotowania 3 min, płatki zbożowe i owsiane z dodatkiem owoców, sok pomarańczowy

Wtorek:

2czas przygotowania 4 min, omlet z jajek, przysmażany boczek, pomidor, sok z grejpfruta

Środa:

2czas przygotowania 4min, naleśniki z miodem i owocami, filiżanka kawy

Czwartek:

2czas przygotowania 3 min, jajko sadzone, grzanka z bekonem

Piątek:

2czas przygotowania 5 min, tortilla z mięsem i warzywami

Sobota:

2czas przygotowania 2 min, jogurt naturalny, placki z jabłek, truskawki, pomarańcze, winogrono

Niedziela:

2czas przygotowania 4min, grzanka z jajkami, bekon, pomidor, kabanos / kiełbaski

Bieganie jest sportem w trakcie trwania, którego nasz organizm w bardzo dużym stopniu spożywa nagromadzone w ciele zasoby energetyczne. Są sporty, w których istotnym elementem jest utrzymywanie odpowiedniej wagi. Bieganie jest o tyle wygodne, że biegacz nie musi obawiać się specjalnie o swoją dietę.